2022-09-29 11:12Pressmeddelande

Emma Nohrén från Västra Götaland åter i riksdagen för MP

Emma Nohrén från Västra Götaland är återvald till riksdagen efter uppehåll en mandatperiod. Hon blir Miljöpartiets ledamot i miljö- och jordbruksutskottet.

- Det känns otroligt roligt att vara tillbaka i riksdagen igen och med partiets förtroende att få den finaste post man kan tänka sig, gruppledare i miljö- och jordbruksutskottet. Jag ser fram emot att driva på det viktiga miljö- och klimatarbetet och förstås, jobba för våra hav, säger Emma Nohrén.

Emma Nohrén var ledamot 2014-2018 och representerade då partiet i miljö- och jordbruksutskottet och utrikesutskottet. Emma Nohrén är ordförande för Miljömålsberedningen och har  lång erfarenhet från kommunpolitiken. Hon är  distriktsordförande i Västra Götalands distrikt med 49 kommuner och är särskilt kunnig när det gäller havs- och vattenfrågor.