2020-11-16 02:30Pressmeddelande

Lova André Nilsson ny chef för Miljöpartiet i riksdagen

Lova André Nilsson

Lova André Nilsson har utsetts till chef för Miljöpartiets riksdagskansli. Det betyder att hon kommer leda riksdagskansliets arbete med utveckling av politiska förslag, och samordna kansliets resurser och stödet till riksdagsledamöterna.

Lova André Nilsson har mer än tio års erfarenhet som chef och arbetsledare inom samhällsplanering, klimat och miljö och har tidigare arbetat som sakkunnig och projektledare inom privat sektor, på kommun, statlig myndighet och i FN. Sedan 2017 har hon varit anställd av Miljöpartiet de gröna, de senaste sex månaderna som tf riksdagskanslichef.

- Miljöpartiets vision om klimatomställning och ett öppet och humant samhälle har aldrig varit viktigare än nu. Jag kan inte tänka mig ett roligare eller viktigare jobb än att få leda vårt riksdagskansli i arbetet för en grön omställning i Sverige, säger Lova André Nilsson.
Lova André Nilsson efterträder Viktor Morawski, som gått vidare till annan verksamhet. Hon tillträdde tjänsten 1 november 2020.

Kontakt:
Lova André Nilsson, tel 073-074 13 51